Ha szeretsz, én szeretem magamat.

Csillagként hadd forogjak előtted,
a csillagot ne szakítsd le,
elvérzik iszonyú sebétől az ég.
Ne állíts a szemed elé, hogy nézzem
könny-kaparta, duzzadt arcomat.
Kigyulladnak újra a gyerekkori
lámpák, fény-ostorukkal az alvó
hátán végigszántanak.
Ha felnőtt vagyok, hadd szökjek
előled, letakarom a fürkésző
tükröt, ne lásson. Ha visszajövök mégis,
ha nyirkos kezemmel arcomat eltakarva,
ne kelljen a küszöbödön kuporogva várnom,
hogy fölém magasodj és bekötözz,
s ha eleget vártam, ha gyűlölve
magamat eléggé, szánalmad elnyerem,
hogy öledbe engedj és eltaszítsalak.

[Tükörfolyosó, 1983]

A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr95968166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis 2009.02.14. 19:22:32

"Ha szeretsz, én szeretem magamat..." Nagyon szép ez a vers...

Selene 2009.02.14. 19:25:16

Szép és fájdalmas.

ametiszt 2009.02.14. 21:51:51

igen,legtöbbünket ez motivál... "Ha szeretsz, én szeretem magamat..." nagyon szép ölellek
süti beállítások módosítása