A fák között a nap bolyong,
mint rossz gyerek, ki ellopott
a fénytõl valami fontosat,
s a kertek alatt elszalad.

Most lám, e gyermek felkacag,
gurul az arcán fénybarack,
e mosollyal együtt elmarad,
s a nap végül magamra hagy.

Most táncol a hold a képemen,
azóta is, ha vétkezem,
szaladok gyors a fák közé,
hátha a nap most szembe kél.

..és bújkálunk, mint két gyerek,
kik elloptak valami fényeset,
a mindenség velünk forog,
s a napkalapban táncolok.

Most a szél belémszeret,
körbefut és eltemet,
csupa falevél az életem,
száraz kóró a két kezem.

Maradok így most félszegen,
a napot nézem, ki rossz gyerek
a fák között egy lény bolyong,
árnyéka gödre én vagyok...

(...)

A nap, s a hold az életem,
közöttük él a mindenem,
ami e földön megterem,
a túlvilágra integet,

...és onnan vissza, éneket
fütyörész a képzelet:
maholnap úgyis elfogyunk,
szaladjunk, amíg itt vagyunk.

A fák között a nap bolyong,
árnyéka gödre én vagyok,
és kézen fogva elvezet,
s e szûk árnyék belém szeret.

Azóta ketten létezünk,
estére néha elveszünk,
maholnap úgy is elfogyunk,
szaladjunk, amíg itt vagyunk!

(...)


[Szabó Balázs Bandája. Élet elvitelre, 2014]

A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr315967034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása