Lucian Blaga: A bölcső

2008.06.24. 14:29

- Eugenia Brediceanunak -

Fáradtnak éreztem magam,
s szenvedtem is.
Azt hiszem, túl sok volt bennem a lélek.

A hegyeken a hajnal nyitogatta
a nyugtalanságtól piros szemét.

Esetten kérdeztem magamban:
Te nap,
hogy érezhetsz még bolond örömet
a fölkelésre?

S ezen az álomtalan reggelen,
ahogy vittek ólom-lépéseim,
rejtett sarokban bölcsőre bukkant szemem...

Pókok szőtték bele kicsiny világukat,
s őrölték a csendjét a szúk.

Tágult lélekkel bámultam reá,
bölcsőmre, melyben
a kéz, mely megvénült sorsom miatt,
ringatta egykor
a legelső álmot s tán álmodást.

Az emlékezetem ujjaival
megtapogattam
lassan,
lassan,
múltamat, mint a vak,
s magam sem értve, hogy miért,
nagyot nevetve
rogytam reá,
s nevetve sírni kezdtem.

Fáradtnak éreztem magam
a tavaszoktól,
rózsáitól,
az ifjuságtól
s a nevetéstől.

És tapogatva lázasan kerestem
a régi bölcsőben magam -
a kisdedet.

[Áprily Lajos fordítása]



A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr305969065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pisces 2008.06.24. 14:40:15

"Azt hiszem, túl sok volt bennem a lélek." mennyire kifejező. nekem legalábbis. szép.

Selene 2008.06.24. 14:47:00

Pisces, ez a sor engem is nagyon megérintett. Talán, mert sokszor érzem így, pont így, mintha "túl sok lenne bennem a lélek", akkor is, ha nem akarom. De az egész vers csodálatos.

pisces 2008.06.24. 15:11:44

igen, az egész nagyon szép, de ez a sor. áh. nagyon igaz...

kicsiroka 2008.06.24. 17:33:47

Amikor az ember észreveszi, hogy már nem fiatal, felnőtt, s valami elveszett....

Ilona 2008.06.24. 19:48:09

Igen, engem is az a sor a lélekkel megfogott és az ismerös érzés, mikor fájdalmadban nevetve sírsz...rettenetes érzés ez. Egész vers nagyon szép. Kicsit bizarr, mert hogy lehet a fájdalom, a fájó emlékezés szép?

Selene 2008.06.24. 22:18:13

Kicsiróka, jó meglátás... Ilona, úgy, ahogyan nevetve lehet sírni...
süti beállítások módosítása