Gyermekké tettél. Hiába növesztett
harminc csikorgó télen át a kín.
Nem tudok járni s nem ülhetek veszteg.
Hozzád vonszolnak, löknek tagjaim.

Számban tartalak, mint kutya a kölykét
s menekülnék, hogy meg ne fojtsanak.
Az éveket, mik sorsom összetörték,
reám zudítja minden pillanat.

Etess, nézd - éhezem. Takarj be - fázom.
Ostoba vagyok - foglalkozz velem.
Hiányod átjár, mint huzat a házon.
Mondd, - távozzon tőlem a félelem.

Reám néztél s én mindent elejtettem.
Meghallgattál és elakadt szavam.
Tedd, hogy ne legyek ily kérlelhetetlen;
hogy tudjak élni, halni egymagam!

Anyám kivert - a küszöbön feküdtem -
magamba bujtam volna, nem lehet -
alattam kő és üresség fölöttem.
Óh, hogy alhatnék! Nálad zörgetek.

Sok ember él, ki érzéketlen, mint én,
kinek szeméből mégis könny ered.
Nagyon szeretlek, hisz magamat szintén
nagyon meg tudtam szeretni veled.

[1936. máj.]

*Egyik kedvenc József Attila -versem.



A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr185969857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilona 2008.04.11. 23:43:13

Ma én is József Attiláztam...és hihetetlen, még mindig találok újakat.Még mindig tud nekem adni valami szépet, szomorút is, mint ez a vers, amit beraktál.

Etsuko 2008.04.12. 13:51:09

tegnap az egyik előadáson azt mondta egy lány, aki felolvasta a verseit, hogy "József Attilán nevelkedett", na jó, tudja, hogy mindenki... :S azt hiszem, nem tudnám megmondani, melyik a kedvenc versem tőle... van egy csokor... meg más verseiből sorok... "belém marta" őket :) (az jutott eszembe, hogy az egyik tanár az anglisztika tanszékről ott volt a törzshelyen - enyhén illuminált állapotban. A Drága bemutatott neki, közölte, hogy magyar szakos vagyok, erre a fickó üveges tekintettel megkérdezte, melyik a kedvenc versem. Hosszan pislogtam rá... hogy lehet ilyet kérdezni? Kapásból eszembe jutott vagy tíz, és még keveset is mondtam...)

Selene 2008.04.12. 17:21:13

Nekem is nagyon sok kedvencem van, ezért is tettem oda azt, hogy "egyik" , és persze más költőktől is. Ha valaki általánosságban kérdezné, hogy melyik a kedvenc versem, én sem tudnék válaszolni %lol% De szerintem ez így teljesen jó.

eipi-1 2008.04.13. 20:27:30

Nekem is az egyik kedvencem...
süti beállítások módosítása