"...Úgy félek a valóságtól

mindentől, ami testet ölt, mert
csak a lelkemmel éltem eddig
sejtelmek közt és minden
szabad volt e végtelen mezőkön...
Éreztem minden életnek a páráját...
Ezer öröm és sors remegett át rajtam...
Láttam régi kultúrák ragyogását...
Éreztem pogány szépségek
friss márványleheletét...
Ha akartam, paloták és a
jövőnek gigászi városai nőttek
a földből és fénycsóvák,
ragyogások között nagy, fehér
hajók röpültek zajtalanul
a végtelen égen...
Lelkem borongó áhítatban fürdött
kelet izzó csendjében...
...És álmodoztam a hűvös, északi
ködben is, hol a szürke tenger
fölött sirályok csaponganak
riadtan, és fehér hab fodrozik
a szirtek szeszélyes karjai között...
/....míg testem álmos, régi
bútorok közt, elbújva
élt a szürke napok tengerében
észrevételen.../"

[Szepes Mária: Isten felé (részlet)]

A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr125968045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.c. 2009.04.11. 18:46:36

ez gyönyörű...

Selene 2009.04.12. 12:13:44

Igen, gyönyörű gondolatok. Szívemből szólóak... Nagyon szeretem Szepes Mária írásait.
süti beállítások módosítása