Szilágyi Domokos: Édesanyám

2008.05.04. 23:24

Olvasgattam... verseket, Anyához, Anyáról írt költeményeket. A következő Szilágyi Domokos-mű elgondolkodtatott és könnyeket csalt a szemembe... végtelenül fájdalmas vers.

Végigdőlök a bőrülésen:
reggelre már otthon vagyok!
A gyors lassan álomba ringat,
amint egykor Ő ringatott.
   A kabátomba fúrom arcom, -
kis hasadékon jő a fény;
s ezüstje csillan a szemembe
egy-egy ősz szálnak a fején.

Fél éve már, hogy láttam. - És most
félig lehunyt pillák alatt
a száguldó kocsiból látom:
Ő egyre távolabb marad;
   és hajam újra az a szellő
borzolgatja, zilálja szét,
amely kendőjét libegtette,
és simogatta a kezét.

Aztán látom százféleképpen:
aggódva óv, hajol felém,
hogy védjen a gyilkos golyótól
halálos táncok éjjelén;
   és látom mosolyogva, sírva...
És túl a kerekek zaján,
- akárcsak rég, ha jött az este, -
mintha mesélni hallanám.

...Végigdőlök a bőrülésen:
reggelre már otthon leszek!
Meséit egyre távolabbról
duruzsolják a kerekek.
   Ringat a gyors, és én belépek
az álmok hímes ajtaján, -
s a sínpár túlsó végén, messze,
kitárt karokkal vár Anyám!

[1956]


A bejegyzés trackback címe:

https://selenidea.blog.hu/api/trackback/id/tr435969635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilona 2008.05.05. 07:12:43

Különös, mennyire összhangban van ez a vers a mostani helyzetemmel, hangulatommal. Ugyanígy, én is a vonaton utazva gondoltam az anyukámra.

Selene 2008.05.05. 22:29:08

Ez valóban különös... Örülök, hogy újra itt vagy, Ilona.
süti beállítások módosítása